10.7 C
Prague
Neděle, 17 října, 2021
spot_img

DRUHÝM VÍTĚZSTVÍM V ŘADĚ SE DAVID SOVJÁK VÝRAZNĚ DOTÁHL NA ČELO ŠAMPIONÁTU FM SUMMER RALLY!

Čtvrtou soutěží v rámci FM Summer Rally byla Rally Spain. Tato rally zároveň posunula šampionát do jeho druhé poloviny. Do závodu se tentokrát zapojilo rovných 130 startujících. Posádky zde čekalo celkem 64,2 ostrých kilometrů rozdělených do devíti rychlostních zkoušek. Závěr soutěže se jel ve večerních hodinách a dalo se očekávat, že až do posledních metrů nebude rozhodnuto. Pořadatelé navíc jako poslední rychlostní zkoušku zvolili Peyregrosse-Mandagout, což mnohé napoví. Pojďme se tedy zpětně podívat, jak soutěž nakonec dopadla. 

Třída RC1

V nejsilnější kategorii se opět strhl ostrý souboj již od úvodních metrů první rychlostní zkoušky. Do souboje se nejvýrazněji zapojili dva ostřílení borci, a to Honza Orlita jedoucí již tradičně s vozem Hyundai i20 Coupe WRC 2020, a David Sovják, který pro tuto soutěž změnil závodní náčiní a odstartoval se stejným vozem, tedy s Hyundai i20 Coupe WRC 2020. David nasadil pekelné tempo a úvodní 3 rychlostní zkoušky ovládl a získal na druhého Honzu náskok 5,6 vteřiny. Na 4. rychlostní zkoušce ovšem Honza zabral a téměř celou ztrátu smazal. Od 5. erzety již ale tempo diktoval opět David, který ovládl 4 z 5 závěrečných rychlostních zkoušek a dotáhl svou bezchybnou jízdu až do vítězného konce. Získaný čas na druhého Honzu tak v cíli činil 29,3 vteřiny. Svou ztrátu Honza v cíli komentoval následovně: „Tak jsem zkusil tlačit a přišla velká chyba a pořádné poškození auta, naštěstí udržená pozice“. Jako třetí do cíle dorazil dosavadní lídr šampionátu Radek Podlas, a to s celkovou ztrátou 31,8 vteřiny. Krásnými časy se během soutěže prezentoval i Libor Tomeček, který skončil čtvrtý. Za Radkem zaostal o pouhých 13 vteřin

Třída RC2

V této třídě to vypadá, že snad nepoznáme jiného vítěze, než je Michal Lapčík jedoucí se závodním speciálem Škoda Fabia R5 evo. Michal dokázal ovládnout již čtvrtou soutěž za sebou a cestu k titulu ve třídě RC2 si tak ničím nekomplikuje! Až po 3. rychlostní zkoušku to ale nevypadalo tak jednoznačně! Michal se nacházel až na čtvrtém místě, a vypadalo to na první ztrátu bodů. Změna pořadí nastala po RZ 5, kdy se Michal ujal vedení, které již nepustil. Posun pořadím vzhůru mu také usnadnily komplikace posádek Rubens Goni (Ford Fiesta Rally2), Elias Mier (Škoda Fabia R5 evo) a Aitor Airado (Hyundai i20 R5). V závěru soutěže se ke smrtící stíhací jízdě odhodlal Španělský závodník Alex Soberon jedoucí se speciálem Škoda Fabia R5 evo. Alex dokázal na posledních dvou rychlostních zkouškách odmazat ze svého manka 33 vteřin, ale ani to nestačilo! Obsadil tedy druhé místo se ztrátou 6,59 vteřiny. Třetí místo ve třídě vybojoval Michal Dzjapek jedoucí se speciálem Mitsubishi Lancer Evo IX R4

Třída WRC

Další suverénní výkon předvedl v této třídě domácí jezdec Juan Marzoa jedoucí se závodním speciálem Ford Focus Mk II RS WRC 2006. Juan ovládl tuto soutěž systémem start – cíl a nedal konkurenci žádnou šanci. Do cíle soutěže si Juan dovezl náskok 2:14,06,a potvrdil tak svou skvělou formu. Na poslední rychlostní zkoušce Peyregrosse-Mandagout došlo ještě ke změně pořadí na stupních vítězů. Doposud výborně jedoucí Dominik Papp se nevyvaroval jezdecké chyby, a poslal svůj speciál Škoda Fabia WRC 2006 přes střechu. Na kola Dominikovi museli pomáhat diváci, a tato chyba ho stála v celkovém hodnocení druhou pozici. Na tu se po poslední zkoušce posunul Petr Kašpárek se speciálem Škoda Fabia WRC 2006. Rozdíl v cíli mezi těmito dvěma borci činil 11 vteřin.

Třída RC4

S dvoukolkami se zde nejlépe dařilo domácím jezdcům. Po výpadku předních jezdců závodního pole se na první místo probojoval Diego Pedrayes jedoucí s vozem Peugeot 208 Rally4. Diego si do cíle přivezl náskok 17,73 vteřiny na Geraye Arnosu jedoucího na voze Renault Twingo R2 Evo. Třetí v pořadí vjel na cílovou rampu Xabi Sueiras s vozem Peugeot 208 Rally4. Ten si dovezl do cíle celkovou ztrátu 58,14 vteřiny. Domácí posádky tak podle očekávání naplno využily znalost místních tratí a opanovaly stupně vítězů. Nejlepším hostujícím borcem byl čtvrtý Marek Nesvadba jedoucí rovněž s vozem Peugeot 208 Rally4.

Třída H/A

Relativně poklidný vývoj měla soutěž ve skupině H/A. Po odjetí čtvrté rychlostní zkoušky se pořadí na prvních třech místech již neměnilo a borci si kontrolovali svou pozici. Pro nejdražší kov si tentokrát dojel Vladan Třetina, a do cíle si dovezl pohodlný náskok 1:05,38 na druhého v pořadí. Tím byl Luboš Vávra. Třetí pozici uhájil Jan Kubeš. Všichni uvedení jezdci startovali s populárními vozy Subaru Impreza GC8 555 GrpA.

Kompletní výsledky Rally Spain naleznete na stránce: FM SUMMER RALLY 2021 | fados.cz

Další soutěží šampionátu je Rally Germany, kde na posádky čeká celkem 67,8 ostrých kilometrů rozdělených do 8 rychlostních zkoušek. Těšíme se, že účast bude hojná a o těsné souboje nebude nouze! 

Fados press team.

SOUVISEjÍCÍ PŘÍSPĚVKY

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

87FanoušciTo se mi líbí
0NásledovníciNásledovat
9OdběrateléOdebírat

POSLEDNÍ PŘÍSPĚVKY