Celý kolotoč FM Summer Rally se v půlce srpna přesunul na jih Německa, kde na posádky čekal pátý závod letošní sezony. Na Rally Germany bylo přihlášeno 160 závodních speciálů z jednadvaceti zemí světa, do cíle dorazilo pouze 73 z nich. Pořadatelé přichystali celkem 67,8 kilometrů rychlostních zkoušek mezi vinicemi. Počasí závodníkům i divákům přálo, idylické slunečné počasí narušila jen krátká přeháňka na RZ 5. Volba obutí na druhou sekci ovšem mechanikům přidělala nejednu vrásku na čele. Většina týmů s vidinou přeháněk raději zvolila přechodné pneumatiky, některé posádky ale zariskovaly a nechaly na vozech slicky. Žádný velký déšť se nakonec nekonal a kdo obul slicky, ten vydělal. Na stupních vítězů tentokrát, a dá se říci i překvapivě, stanuli tři jezdci ze tří různých tříd. Pojďme se ale konečné výsledky podívat podrobněji.
Třída RC1
Už od startu bylo jasné, že i tentokrát se dočkáme pikantního souboje Orlita – Sovják – Podlas. První dvě rychlostní zkoušky vyhrál Honza Orlita pilotující Hyundai i20 Coupe WRC 2020 a ujal se tak vedení. Ve třetí rychlostní zkoušce se ale po tvrdém doskoku jeho Hyundai poroučel z trati do lesa a vedoucí muž dosavadního průběhu závodu musel odstoupit. Vedení se tak ujal Radek Podlas s týmž vozem, a náskokem více než 16 sekund na druhého Davida Sovjáka. Ve čtvrté erzetě ovšem Podlas vyrobil dvoje hodiny jeho náskok se tak smrsknul na tři sekundy. Toho mohl využít druhý muž šampionátu Sovják s Hyundaiem i20 Coupe WRC 2020. Jeho výkon ale na suverénního Podlase nestačil, v šesté RZ Sieversdorf navíc přišla havárie, a Sovják tak musel odstoupit. Dosavadní lídr šampionátu Radek Podlas si tak dojel pro druhé vítězství v sezoně, a navýšil svůj náskok ve vedení šampionátu na rovných 30 bodů. Druhý ve třídě se ztrátou více než 50 sekund dojel v Německu Libor Tomeček, který se celou sezonu prezentuje vyrovnanými výkony, a po zásluze mu tak patří čtvrté místo v celkovém bodování šampionátu (a druhé místo ve třídě RC1). Stupně vítězů doplnil Jenda Novák s postarším vozem Volkswagen Polo R WRC 2016. Ten do cíle dorazil s výraznou ztrátou téměř tří minut.
Třída RC2
Suverénně si v Německu počínal Španěl Miguel Lopez jedoucí s Citroenem DS3 R5. Z počátku soutěže sice vedl Polák Adrian Sadowski s Fordem Fiesta R5, ten ale ve čtvrté RZ havaroval, a od té doby Lopez nepustil nikoho před sebe. S náskokem téměř dvou minut ovládl třídu RC2, a celkově skončil na skvělém druhém místě se šestnácti-sekundovou ztrátou na vítěze. Druhé místo v této třídě vybojoval dosavadní suverén letošní sezony Michal Lapčík, a po čtyřech vítězstvích se tak musí spokojit se stříbrem. To jej ale nemusí ani trochu mrzet, jeho náskok v hodnocení šampionátu je totiž tak výrazný, že již nyní, dva závody před koncem, se stal vítězem třídy RC2 prvního ročníku FM Summer Rally. Gratulujeme! Třetí příčku obsadil Karel Nývlt pilotující VW Polo GTI R5. Ten je v hodnocení šampionátu aktuálně druhý. Bodově naprázdno vyšel tentokrát třetí muž třídy RC2 Alex Soberon.
Třída WRC
Jediná třída, která dosud poznala jen jediného vítěze, je třída starších WRC. Zde vládne pevnou rukou Španěl Juan Marzoa, který protentokrát osedlal speciál Subaru Impreza GDA WRC. V Německu předvedl opět čistou jízdu, v rámci třídy WRC zvítězil systémem start-cíl a v celkovém pořadí obsadil bronzovou příčku. Nejblíže mu byl tentokrát Matěj Fadler na Fordu Focus Mk II RS WRC 2006 se ztrátou více než 36 sekund. Přestože se nevyhnul menším chybičkám, poprvé v sezoně byl Fadler se svým výkonem spokojený: „Super závod! Užili jsme si to, jsme moc spokojení. Před závodem jsme měli konečně čas trošku potrénovat, udělali jsme drobné úpravy na autě a vyplatilo se to.“ Pódium doplnil Petr Kašpárek s konkurenčním vozem Škoda Fabia WRC 2006. Ten už na vítěze ztratil více než minutu a 10 sekund. Po pátém závodě tak třídu WRC vede stoprocentní Marzoa, druhý je Dominik Papp, který v Německu dojel čtvrtý, a třetí místo drží Petr Kašpárek.
Třída RC4
Mezi dvoukolkami je boj o titul velice zajímavý. V každém z dosavadních čtyř závodů zvítězil někdo jiný a ani Německo nebylo výjimkou. S obrovským náskokem téměř dvou minut tentokrát stanul na nejvyšším stupínku Marek Nesvadba s Peugeotem 208 Rally4. Až do šesté rychlostky to ale vypadalo lépe pro italského pilota Marca Piardiho se stejným vozem. Ten ale ve druhém průjezdu Sieversdorfu havaroval a Nesvadba tak měl cestu za vítězství volnou. Druhý vyjel na cílovou rampu Tomáš Petrovský s Peugeotem 208 Rally4, a třetí dosavadní lídr bodování dvoukolek Roberto Bernardini z Argentiny. Za ním se drží Jan Fadler a Victor Esmerode.
Třída H/A
Až do třetí rychlostní zkoušky vedl v souboji historických vozidel Vladan Třetina na Subaru Impreza GC8 555 GrpA. V průběhu čtvrté rychlostní zkoušky ale havaroval, a musel tak z prvního místa odstoupit. Ve vedení jej vystřídal Václav Volf s týmž autem, a na první příčce se udržel až do cíle. Zaznamenal tak již třetí vítězství v sezoně a navýšil tak svůj náskok ve vedení šampionátu. Druhý v Německu i v hodnocení šampionátu je Lukáš Moc s Mitsubishi Lancer Evo II GrpA, a třetí Marcel Černý s konkurenčním Subaru. Ten díky tomu v celosezónním hodnocení přeskočil Jana Kubeše, a o jediný bod jej odsunul na místo čtvrté.
Kvůli neprojetí celé trati polo-okruhové rychlostní zkoušky 1 a 5 Bergheim (absolvování jen jediného kola namísto dvou) bylo vedení šampionátu nuceno diskvalifikovat některé jezdce. Jedná se o tyto posádky: MANEIRO Adrian, V.Simunec, Kamil Sporysz, ROSTRO Ivan, David OCHOA, Damgaming, jean, TheMtR. Posádkám, kterým byla automaticky přidělena penalizace na RZ 2 a 6 Sieversdorf, byla tato odebrána, a ve výsledcích na našem webu už se nevyskytuje. Konečné výsledky Rally Germany a celkové výsledky šampionátu FMSR naleznete na webu www.fados.cz/fm-summer-rally-2021/cup-results.
V současné době probíhá předposlední závod FMSR, kopcovitá Rally Romania. Její cíl je naplánován na nedělních 23:59. Těšíme se na Vaši účast, a na počtenou zase příště!
Fados press team