10.7 C
Prague
Neděle, 17 října, 2021
spot_img

ŠAMPIONÁT FM SUMMER RALLY JE MINULOSTÍ A JE ČAS SE POOHLÉDNOUT, JAK TO VŠECHNO DOPADLO.

Na začátku celkového hodnocení bych se ještě v rychlosti ohlédl za poslední soutěží, kterou byla Rally Czech Republic. Závodu se zúčastnilo 140 posádek a soutěž se odehrála na tratích oblíbené Barum Rally ve Zlínském kraji.

Nejlépe tento závod zvládl Honza Orlita, který díky své rychlosti nedal soupeřům šanci. Druhou příčku absolutně obsadil polský závodník Miroslaw Kowal, a stupně vítězů pak doplnil Radek Podlas. Všichni tři odstartovali do závodu s vozem Hyundai i20 Coupe WRC 2020. V ostatních třídách závod dopadl následovně:

Třída RC1

🥇ORLITA HonzaHyundai i20 Coupe WRC34:47.834
🥈KOWAL MiroslawHyundai i20 Coupe WRC35:11.148(+23.314)
🥉PODLAS RadekHyundai i20 Coupe WRC35:11.728(+23.894)

Třída RC2

🥇LAPČÍK MichalŠkoda Fabia R5 evo36:30.845
🥈SOBERON AlexŠkoda Fabia R5 evo37:29.946(+59.101)
🥉NÝVLT KarelCitroen C3 R537:44.619(+1:13.774)

Třída WRC

🥇BŘEZEN JuanCitroen C4 WRC 200836:34,729
🥈KAŠPÁREK PetrŠkoda Fabia WRC 200636:54.732(+20.300)
🥉HRADIL TomášFord Focus WRC 200638:17.620(+1:42.891)

Třída RC4

🥇PETROVSKÝ TomášPeugeot 208 Rally442:03.372
🥈ESMERODE VictorFord Fiesta Rally448:25,146(+6:21,774)
🥉NESVADBA MarekPeugeot 208 Rally451:21.247(+9:17.875)

Třída H/A

🥇VOLF VáclavSubaru Impreza 555 Gr. A40:37.641
🥈VACULÍK TomSubaru Impreza 555 Gr. A41:51.661(+1:14.200)
🥉MOC LukášMitsubishi Lancer Evo II45:09.422(+4:31.781)

CELKOVÉ HODNOCENÍ ŠAMPIONÁTU FM SUMMER RALLY

První sezóna šampionátu je za námi, a za pořadatele ji můžeme hodnotit jako úspěšnou, a to jak z hlediska organizace, tak účasti jezdců v jednotlivých závodech. Vždyť průměr startujících na závod atakoval hranici 140 jezdců. Celý šampionát zahrnoval 7 závodů, o celkové délce 480 ostrých km rozdělených do 54. rychlostních zkoušek.

Touto cestou bychom rádi poděkovali všem startujícím za účast, krásné odhodlané výkony během celého šampionátu, a také za kladné ohlasy k organizaci! Nyní se půjdeme podívat, kdo se s FM Summer Rally popral nejlépe a jak dopadlo celkové hodnocení v bodovaných třídách.

Třída RC1

Na základě stabilních výkonů po celou dobu šampionátu a bez výpadku v bodování urval první místo v této skupině Radek Podlas, který využíval služeb závodního speciálu Hyundai i20 Coupe WRC 2020. Podlas se na první místo dostal již po druhém závodě a tuto pozici už nepustil.

Druhou pozici ve třídě si zajistil Libor Tomeček rovněž s vozem Hyundai i20 Coupe WRC 2020. Tomeček sice během šampionátu nezískal dílčí prvenství, ale jeho konzistentní výkony a dokončení všech soutěží bez výpadku mu zajistilo druhou příčku ve třídě RC1. Se stejným vozem dokončil své působení v šampionátu na třetím místě ve skupině Honza Orlita. Během šampionátu také ukázal, jak dokáže být pekelně rychlý, a dva poslední závody dokonce ovládl absolutně. Každopádně na základě výpadků, a nedokončení některých závodů to na více, jak třetí místo nestačilo.

Velkým favoritem na ovládnutí šampionátu byl David Sovják, který ovládl 3 ze 7 závodů. Bohužel ve zbytku závodů vyšel bodově na prázdno, a musí se tak spokojit s nepopulární „bramborou“.

Kompletní výsledky třídy RC1 najdete zde.

Třída RC2

V této třídě jsme mohli sledovat spanilou jízdu za prvenstvím v podání Michala Lapčíka jedoucího se Škodou Fabia R5 evo. Lapčík svým vyrovnaným výkonem ve všech závodech sezóny nedal soupeřům vůbec šanci na myšlenky, že šampionem třídy může být někdo jiný než on. Odjel všech 7 závodů, a to tak, že v pěti nenašel přemožitele, a dva dokončil jako druhý. Pohled do tabulky pak jen ukazuje, jakou měl Lapčík na šampionátu převahu.

Jako druhý v pořadí dokončil šampionát Karel Nývlt startující s vozem Citroen C3 R5. Nývlt nezaznamenal během celého šampionátu ani jednu soutěž, kde by skončil bez bodu. Vyrovnané výkony mu tak zajistily druhé místo ve třídě.

Stupně vítězů doplnil španěl Alex Soberon jedoucí se Škodou Fabia R5 evo. Soberon měl podle výsledků určitě na lepší umístění v celkovém hodnocení, ale zaváhání ve dvou závodech, ho o lepší umístnění v šampionátu připravilo. Soberon tak dokončil svou pouť šampionátem na třetí příčce. O bramborovou medaili ve třídě se podělili David Janek a Stanislav Petrů.

Kompletní výsledky třídy RC2 najdete zde.

Třída WRC

Stejně jako ve třídě RC2, tak i třída WRC měla svého lídra od první soutěže šampionátu. Tím byl španěl Juan Marzoa, který dokonce ovládl ještě víc dílčích závodů než Lapčík. Marzoa dokázal ukázat všem záda v šesti závodech, a pouze jednou skončil druhý. Tímto suverénním výkonem si tak bezpečně zajistil titul v této třídě. Zajímavostí je, že Marzoa během svého vystoupení v šampionátu vystřídal několik vozů skupiny WRC.

Druhé místo ve skupině urval Dominik Papp, který pilotoval vůz Škoda Fabia WRC 2006. Papp byl jediným závodníkem, před kterým se musel Marzoa sklonit – stalo se tak na Rally Romania. Vyrovnané výkony, a urputné souboje během celého šampionátu dovedly Dominika až k zisku celkového druhého místa ve třídě.

Těsně za Pappem dokončil šampionát Petr Kašpárek, který chtěl ještě v posledním závodě konečné výsledky zdramatizovat. Po odjetí poslední soutěže ale Kašpárek ztrácel na Pappa 4 body, a musel se tedy spokojit se třetí příčkou v celkovém hodnocení třídy. Ještě doplním, že Kašpárek odjel šampionát s vozem Škoda Fabia WRC 2006.

Těsně pod stupni vítězů pak šampionát dokončil Matěj Fadler s vozem Ford Focus Mk II RS WRC 2006.

Kompletní výsledky třídy WRC najdete zde.

Třída RC4

Nejvyrovnanější souboje vykouzlili jezdci právě ve třídě RC4, kde soupeří vozy s přední poháněnou nápravou. Mezi 2. a 4. příčkou byl po odjetí posledního závodu rozdíl pouhých šesti bodů. Nejlépe se se šampionátem popasoval argentinec Roberto Bernardini jedoucí se starším vozem Peugeot 208 R2. Bernardiny ani jednou v šampionátu nebyl nucen odstoupit a tím nasbíral dostatečný počet bodů pro získání titulu v této třídě.

Dalším borcem této skupiny byl Tomáš Petrovský, který využil již novou techniku automobilky Peugeot, a to Peugeot 208 Rally4. Petrovský díky dvěma nedokončeným soutěžím nemohl pomýšlet na metu nejvyšší, každopádně souhrn bodů na konci šampionátu stačil na to, aby Petrovský obsadil krásné druhé místo.

Stupně vítězů pak doplnil španěl Victor Esmerode, který využívá techniku od M-sportu – Ford Fiesta Rally4.

Bramborovou příčku obsadil Marek Nesvadba jedoucí s vozem Peugeot 208 Rally4.

Kompletní výsledky třídy RC4 najdete zde.

Třída H/A

Lídrem třídy se stal Václav Volf s vozem Subaru Impreza 555 Gr. A. Ten si již od prvního závodu začal budovat pozici pro zisk titulu ve třídě. Díky spolehlivé jízdě Volf nezaznamenal žádný zásadní problém a zaslouženě třídu ovládl.

Druhým v pořadí při závěrečném hodnocení byl Lukáš Moc krotící vůz Mitsubishi Lancer Evo II GrpA. Mocovi se nepovedl pouze závod č. 2 Rally Netherland, kde vyšel bodově na prázdno. Jinak po dobu celého šampionátu okupoval pozice v TOP 3.

Jako třetí se na stupně vítězů probojoval Marcel Černý se Subaru Impreza GC8 555 GrpA. Marcelův největší úspěch byl na Rally Netherland, kde obsadil druhé místo ve třídě. Na Rally Italy bohužel musel odstoupit a nedokázal tak navázat na předchozí dobrý výsledek. Následné dobré výkony na hranici TOP 3 mu ale zajistily bronz ve své třídě.

Na čtvrtém místě soutěž dokončil Tomáš Vaculík taktéž se Subaru Impreza GC8 555 GrpA.

Kompletní výsledky třídy WRC najdete zde.

Konečné výsledky celého šampionátu včetně dělení do jednotlivých tříd naleznete zde.

Ještě jednou mi dovolte Vám poděkovat za účast v poháru FM Summer Rally!!!

Tiskový tým Fados

SOUVISEjÍCÍ PŘÍSPĚVKY

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

87FanoušciTo se mi líbí
0NásledovníciNásledovat
9OdběrateléOdebírat

POSLEDNÍ PŘÍSPĚVKY